Jak vznikala naše skupina a co z toho my správci máme?

21.06.2020

Určitě se mnozí z vás ptají, proč to všechno děláme a hlavně, co z toho máme, když je vše zdarma  a peníze v tom vůbec nehrají roli? V dnešním článku jsem se vám rozhodla na tyto otázky odpovědět a také vám povyprávět, jak celá skupina vypadala před tím, než jste klikli na tlačítko "Přidat se do skupiny". Tak pojďme na to! :-)


Něco málo z historie


Facebooková skupina Španělština pro samouky vznikla 28.3.2015 s tím, že jsem vůbec nevěděla, jak tato skupina bude fungovat a co bude jejím cílem. Vždy, když jsem našla nějaký obrázek nebo užitečnou webovou stránku se španělskou tématikou, nahrála jsem jej do skupiny a to bylo vše. Byla jsem v prvním ročníku střední školy, takže jsem zatím ještě relativně měla čas. S přibývajícími lety času ubylo a skupina se tedy na několik let odmlčela.


Postupem času se do skupiny začalo hlásit více a více lidí a přispívali inzeráty, jestli někdo neví o nějakém učiteli španělštiny v jejich regionu. V tomto módu byla skupina přibližně dva roky. V létě roku 2019 jsem odcestovala do Peru a dál sledovala příspěvky lidí ve Španělštině pro samouky. Říkala jsem si, že to není možné, že i ten stejný člověk po několika měsících stále hledá pro sebe lektora a pořád ho nemůže najít. Takže jsem se spontánně rozhodla přispívat "nedělním kurzem" pro samouky začátečníky. V Peru jsem neměla vůbec žádné učebnice, žádné materiály, tedy kromě knihy od nakladatelství Leda - Španělština nejen pro samouky v PDF. Začala jsem tedy kopírovat gramatiku na naše webové stránky a to tak, abyste se každou neděli naučili jednu lekci. Tímto způsobem začaly vznikat webové stránky naší skupiny, které předtím patřily Jazykovým kurzům Gabo (mým bývalým kurzům). Nedělní kurz sice nevypadá úplně nejlépe, ale říkala jsem si - pořád lepší něco, než nic. :-)



V listopadu roku 2019 jsem si říkala, že by vám možná přišla vhod i nějaká slovíčka, takže jsem vytvořila sekci "Slovní zásoba". Jak můžete vidět, nyní jsem celou sekci zrekonstruovala, aby vypadala lépe a teď už jsem s ní spokojená. :-) To byl druhý krok k našemu projektu Španělština pro samouky. Ostatní sekce na našich webových stránkách vznikly už o mnoho let dříve, když jsem měla své jazykové kurzy. Byly to sekce například Extra espanol nebo Obchodní španělština.


V březnu tohoto roku se kvůli koronaviru musely uzavřít hranice a v tu dobu měl zrovna źa mnou přiletět můj snoubenec Giovanni (náš správce). Určitě vám všem musí být jasné, jak jsem se cítila. :-) Utápěla jsem se v depresi a potřebovala jsem opět něco, co by mě nějakým způsobem "nakoplo". Najednou jsem si vzpomněla, že vlastně mám vás všechny a můžu vám pomoct se v samostudiu dostat až na vrchol španělštiny. Začala jsem tedy pro vás tvořit každodenní kvíz, který jsem spustila 1.4.2020. Takže díky této koronavirové době jsem si konečně uvědomila, jaký cíl bude mít naše skupina. Pomáhat samoukům s jejich španělštinou zdarma. :-) Chci teď neustále jen tvořit, tvořit a tvořit. Dalo by se říct, že nic jiného mě téměř nezajímá. :-) Pracuji na zdarma řetězci jazykových skupin pro samouky. Právě teď je v dílně angličtina, která by měla vyjít v září roku 2020. Bude to skupina jak pro samouky, tak pro maturanty. Také se učím německy, abych pak studentům němčiny měla co předat. Neučím se jen s tou vidinou, že budu mít zase skupiny navíc, ale protože mě to velmi velmi baví a naplňuje.


A jakou úlohu v tom všem hraje Giovanni? Je to můj poradce při vymýšlení dalších projektů, společně se o všem radíme. Nebo vy, když potřebujete pomoct s nějakým cvičením, tak jej spolu konzultujeme.

Jak vznikaly všechny naše webové stránky?


Nejdříve vznikly stránky www.spanelstina-gabo.webnode.cz, které patřily Jazykovým kurzům Gabo. Poté vznikly stránky nedělního kurzu, který jsem kvůli limitu Webnode musela rozdělit. (Na konci článku se dozvíte, proč.) Z praxe vím, že lépe se učí s písničkami. Proto jsem vytvořila Zpěvníček, kde si můžete vyzkoušet svoje poslechové dovednosti. Naše každodenní kvízy také mají svoje webové stránky, aby vše bylo na jednom místě. Bohužel nedávno se stalo, že mi jeden bývalý člen naší skupiny nahlásil pár příspěvků na facebooku (jen tak, protože se mu chtělo) a mezi těmi příspěvky byla i naše webová stránka, kterou v tomto odstavci zmiňuji jako první. Po každé, když jsem chtěla webovky dát na facebook, vyskočila na mě hláška s tím, že porušuji zásady facebookové komunity a není možné můj příspěvek zveřenit. Začala jsem tedy ihned vytvářet nové webovky podobné těm starým. Ty jsem zrušila. Už jsem si na sto procent jistá, který člověk to byl. Vypadá to, že to udělal z pomsty, protože jsem mu odebírala příspěvky ze skupiny. Tento člen totiž nerespektoval pravidla, která tam máme, abychom mohli nějakým způsobem fungovat. Absolutně si pravidel nevšímal a dělal, jako kdyby tam nebyla. Takoví lidé nemají u nás ve skupině co dělat.


Nyní už se dostáváme k další části článku a tou je...


... co z toho všeho máme?


Obrovskou radost. Ano, je to tak. Máme radost z toho, že je vás tolik studentů španělštiny. Vždycky jsem si totiž myslela, že v naší vlasti jich moc není. Ale čím dál častěji se setkávám s lidmi, kteří se učí nebo mluví španělsky. Máme radost z toho, že se učíte s námi vytvořenými materiály a že vám můžeme pomoci se v tomto jazyce zlepšit. Také máme radost z toho, že vy z toho máte radost. :-) Takže už víte, proč to vlastně všechno děláme - pro radost. :-) Když se podívám do minulosti o pár let zpět, když jsem ještě byla samouk španělštiny, vřele bych uvítala také nějakou takovou skupinu, kde by pro mě vytvářeli materiály, kontrolovali by mi slohové práce zdarma a věnovali by se mi. :-)


A proč to neděláme za peníze jako normální lektoři? Když jsem učila ve svých jazykových kurzech, hodně studentů mě zklamalo. Měli velké oči, jak se říká a po týdnu s kurzem "praštili". Chápu, že asi každý z nás aspoň jednou v životě zažil velké nadšení do jazyka a obrovskou kuráž se jej začít učit a asi tak po týdnu jsme to vzdali, protože naše nadšení opadlo. Prošla jsem si tím také a mám pro to pochopení. Takže po týdnu mi studenti rušili kurzy a já z toho začala být znechucená. Mou motivací byla hlavně výuka a tvorba materiálů, protože to dělám s velkou chutí. Také jsem vůbec nebyla zkušená v podnikání a nechala jsem si od studentů platit předem. Teď už vím, že to byla obrovská chyba. Do dnes mi někteří studenti dluží tisíce korun. Od té doby jsem vůči placeným jazykovým kurzům zahořklá a celá tato situace mě natolik demotivovala a znechutila, že už bych do placených kurzů nikdy nešla. Jedině pouze s lidmi, kteří vědí, co od toho očekávají a ví, že se chtějí učit a vytrvat. Učit zdarma v naší skupině je pro mě mnohem lepší.

Také, když se bavíme o financích, je třeba zmínit rozdělení našich webových stránek. Stránky, na kterých se právě teď nacházíte, jsou navazující na ty naše hlavní a to proto, že když od vás nepřijímáme žádné finance, tak ani my správci skupiny nemůžeme za stránky nic platit. Webnode má limitovaný počet příspěvků na webu, to znamená, že když dosáhneme vrcholu limitu, musíme vytvořit nové stránky, protože vám chceme poskytovat další a další materiály, abyste se mohli učit.

To je pro dnešek vše. Kdyby vás cokoli ještě zajímalo, neváhejte se nám ozvat na email spanelstinaprosamouky@email.cz. :-)


Autor článku: Marie Horáková

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky