Na motorce po Kolumbii

19.08.2017

Jeden kolumbijský mladík Giovanni Osorio Escobar procestoval skoro celou Kolumbii na motorce. Poznal hodně nových věcí, skvělé jídlo a milé lidi.


Cestování na motorce je Giovanniho největší vášeň. Navštívil mnoho krásných kolumbijských míst. Například Bogotu (hlavní město), Medellín, Bucaramanga, Popayán, Pasto, Ipiales, El Desierto de la Guajira, Buga, Tulua, El Cerrito a o hodně více. On sám říká, že zná Kolumbii z 90 %. Ještě mu zbývá procestovat kolumbijské pobřeží.

Tato země je nádherná a je v ní hodně co objevovat. Lidé jsou tu velice milí a když cestuješ na motorce, vidíš je, jak se na tebe usmívají a v tu chvíli se ti chce skákat radostí.

Giovanni Osorio Escobar žije v Cali, v hlavním městě salsy, která se rozprostírá v departamentu Valle del Cauca. Nachází se tam socha Krista Krále, kterou navštěvuje mnoho turistů. Ti také mimo jiné navštěvují Kopec tří křížů, odkud mohou vidět kopec z druhé strany hory. V Cali každý tančí salsu a Giovanni samozřejmě také každý víkend. V tomto městě lidé poslouchají a tančí salsu 24 hodin denně. Také tam můžete vidět pouliční malby. Cali je velmi barevné město a tamní lidé se pořád usmívají.

Nikdy bych mé z Cali neodešel. Miluji můj Salsa Land, je to nejlepší město v Kolumbii. Jídlo, usměvaví lidé, párty, rumba...

Giovanni má hodně hezkých vzpomínek z jeho cest. Vyprávěl nám jednu z nich, když cestoval z Cali do Bogoty, přesněji, když přijel do města Soacha. Tam potkal jednoho kanadského baťůžkáře a vzal jej na motorce do Bogoty. Na otázku "Jak dlouho už cestuješ po Kolumbii?" odpověděl "Už tři roky, a ještě mi chybí hodně." Nyní žije v Bogotě, oženil se s jednou Kolumbijkou a do své země už se vrátit nechce.  

Jsem pyšný na to, že jsem z Kolumbie. Navštívil jsem USA, Kanadu, Ekvádor, Peru, Bolívii, Panamu, Venezuelu, ale nikdy bych neodešel z mé Kolumbie. Moje země je ta nejlepší - její lidé, jídlo, krajiny a všechno. 

Na cestách Giovanni potkal nezapomenutelné přátele, ale především poznal parťáka na celý život, Mauricia. Gio nám povyprávěl, jak se poznali. "Naše seznámení bylo vtipné. Zrovna jsem jel z Ipiales do Cali, když jsem potkal jednoho cyklisty s hodně kufry a jihoamerickými vlaječkami na kole a viděl jsem, že šlape hodně ztěžka. Přiblížil jsem se k němu a řekl jsem mu: "Do you speak English?" a odpověděl mi: "Ne, kámo. Jsem Kolumbijec a jedu ze Sao Paolo z Brazílie." Pozval jsem jej na jídlo a poté jsme se vydali směr Cali. Byla to hodně legrační a jedinečná zkušenost. Bylo to před třemi lety stále je mým kamarádem."

Kolumbie je ráj. Ta krajina, kterou vidím, když cestuji, je neuvěřitelná.

A jídlo? Ten nejlepší pokrm, který Gio ochutnal, byla lechona v Ibagué. Je to vepřové s rýží, zelenina a vepřová kůže je smažená, takže je to opravdu lahůdka. Také tam ochutnal nápoj zvaný Avena de venadillo.

Lechona
Lechona

Miluji mou Kolumbii, máme nádhernou krajinu, lidé, které potkávám, když cestuji, jsou velice milí, a navíc je to země plná hor. Ať jdeš, kam jdeš, vždy je potkáš.


Vánoce v Cali

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky